Blog

Merenye 2016 május

|   Blog   |   No comment

Minden horgász túra úgy indul általában, hogy a téli elvonási tünetes időben, az ember fontolgatja, melyik vízen veszi üldözőbe a pontyokat. Ez a kaland is egy ilyen téli megbeszélés alkalmával vette kezdetét. Eldöntöttük jó barátommal, Sanyival, aki egyben állandó horgász társam is, az idei évben Baranya gyöngyszemén, a Merenyei Tározón próbálunk szerencsét. Szóval megszületett az ötlet kiválasztottuk a helyet és természetesen lefoglaltuk.

Következhetett a második szakasz, a stratégiai megbeszélés, etetésről, távolságokról, végszerelékekről. Itt jegyezném meg, azt a dolgot, amit soha nem értettem meg. Sorra lehet olvasni különböző internetes fórumokon, hogy megyek X,Y vízre horgászni erre meg erre az állásra. Hova húzzak? Az ilyen emberkéknek azt szoktam javasolni próbálják meg a vízbe, mert a parton nehéz halat fogni. Szerintem ezzel megölik a horgászat lényegét, mert a hal megfogásához, hozzá tartozik a jónak vélt hely megtalálása, a jó etetés és valamint a megfelelő csali kiválasztása. Úgy vélem, így teljes a sikerélmény, de az is lehet, hogy csak régimódi vagyok?

Előre megbeszéltük sem magot, sem pelletet, nem viszünk, kizárólag bojlival csalizunk és etetünk. Mindketten elkötelezett hívei vagyunk a Max Carp cég termékeinek. Ezért a csali nem volt kérdéses. Goooo Max!! A tavalyi év újdonságai mellett, el szerettük volna horgászni, a megmaradt régebbi fagyasztott szériás golyókat is, hogy ne foglalják a helyet a fagyasztóban. Természetesen ezek mellett fel voltunk szerelkezve dippekkel, pasztákkal, locsolókkal, pop up-okkal és volt nálunk pár darab flakon aktivátor is. Mindig adódhat váratlan helyzet, amikor az ember rögtönzésre kényszerül. A magunkkal vitt bojli mennyisége kb 12-15 kg volt. Ezen a vízen ez kevésnek tűnhet, főleg úgy hogy a magot és a pelletet teljesen kizártuk. Bíztunk abban, ez is elég lesz és így szelektálni tudjuk a nagyobb halakat. Elérkezett az indulás napja, megrakott autóval és reményekkel telve vágtunk neki a több mint 200 km-es útnak.

Megérkezésünk után gyorsan átestünk a formaságokon és elfoglaltuk a kiválasztott horgászállást. Gyors welcome drink után felépítettük a tábort, de építés közben a fél szemünk a vízen volt hátha látunk halakra utaló jeleket. Amint állt a tábor vízre szálltunk végre és elkezdhettük a helykeresést. Az előttünk elterülő meder eléggé egységes képet mutatott vízmélység szempontjából. Minden horgász rémálma, sehol egy törés sehol egy akadó! Iszapos és kevésbé iszapos részek váltották egymást. Rendesen fel volt adva a lecke. Maradt a jól bevált szokás a szomszédok bójáinak vonalában kerestünk ígéretes helyeket, abban a vonalban a vízmélység is nagyobb volt 15-20 cm-el. A nagy keresésben fel sem tűnt, hogy 300 méteren túl raktuk le a bójákat.

Kezdődhetett az utolsó előtti fázis a cuccok beélesítése. Mindketten az akadóktól mentes vízen a Fox Running Safety Clips végszereléket használjuk 121 g-os Flat Pearl súlyokkal. 80 cm Kryston leadcorral. Előkének, szintén a Krystontól a Silkwormot, illetve a Quicksilvert használtunk. Horogból: Korda Krank –et és Fox Xsc-t kötöttünk. Felállítottuk a Sky podokat. És mindketten felcsaliztunk. Sanyi barátom A1 roll, Fabulous, Liver drug-al kezdett, jómagam a Buggaboo, Beastlines és Liver drug-gal kezdtem, annyi különbséggel, hogy még a barátom fekvő golyókat használ én pop up-pal megemeltem minden csalim. Még a horgászat előkészületi fázisában megbeszéltük, hogy az egyik botunkkal kísérletezni fogunk eddig nem használt végszerelékkel illetve csali kombinációval. Mert soha nem lehet tudni, mi hozza meg az átütő sikert. Megjegyezném, hogy Sanyi barátomnál ez a dolog abban ki is merült, hogy feltett egy pop up golyót a fekvő mellé. Szigorúan csak az egy, illetve 2 szem fekvő golyót használja minden alkalommal. Nem egy kísérletező típus. Minden horogra került paszta és pva bag mix, amit a későbbiekben elhagytunk a dévérek miatt. Az első kapásokra nem sokat vártunk, mert a bag mix bevonzotta a dévéreket. Mondanom sem kell nem nagy öröm több mint fél kilométert csónakázni egy keszeg miatt. Tehát a bag mix kilöve. Maradt a pasztázott golyó.

Este gyorsan a hálózsákunk menedékébe bújtunk, mivel az utazás táborépítés és a néhány elfogyasztott ital elnyomott minket. Alig aludtunk el megcsippant a Delkim majd átváltott folyamatos sípolásba. Egyszerre pattantuk ki az ágyból. a középső boton lévő Bugaboo+fluo pop up kombinációra csábult el az első ponty. Gyors fárasztás és szákolás és mérlegelés után bezsákoltuk a halat, a tógazda külön engedélyével. a reggeli fotózásig. A botot újrahúztuk és folytattuk volna az alvást, ha ismét el nem szállt volna az újrahúzott bot. Ez a hal is bőven tízen felüli volt, és szintén pontyzsákba került, amit a parttól 3-4 méterre raktunk a halak védelme érdekében. Sajnos a Sanyi botjait csak a dévérek háborgatták. Délelőtt szintén nekem kedvezett a szerencse fogtam még 2db pontyot, amik nem érték el a 10 kilós súlyt. Délután végre a Sanyi barátom botján is megszólalt a delkim és szákba terelte az első pontyát a barátom. majd sötétedésig még kettő másikat. És éjjel is csak őt zargatták a pontyok.

Hétfő reggel kissé viharosra sikeredett az éjszakai zivatar miatt. Reggel ismét az én óráim következtek. Délig fogtam 3 halat, majd beállt nálam a csend. Közben a felerősödő szélben újra raktuk az összes bóját kb 130-170 méteres távolságban. Etetni továbbra is csak azt a 10-15 szem bojlit szórtuk. Kivéve egy botomnál mert, azt alaposan megszórtam jól felhősödő gombócokkal és zig riggel tettem egy félnapos próbát. Sajnos nem adott kapást. Délután ismét a Sanyi tartott nekem bemutatót a pontyfogásból. nekem a Buggaboo és a Beastlines működött hóemberként még a Sanyinak az A1 roll és a Liver drug. Sajnos a liver drug kivételével ezek maradék fagyasztott golyók voltak és rohamosan fogytak. Főleg az A1 roll. Azt a trükköt találtuk ki hogy 2 kiló liver drug golyót alaposan belocsoltunk A1 roll boosterrel és megszórtuk A1 roll por dippel. Tökéletesen működött az elgondolásunk. Több ízt is kipróbáltunk, de nem adták úgy a kapásokat. Tettem a kísérletező botommal egy érdekes próbát. Egy másik gyártó csaliját használtam egy napon keresztül összehasonlításképp a Max Carp csalijával szemben. Állíthatom alulmaradt. Gyártót direkt nem írok.

Érdekességnek megemlíteném!

A szomszéd álláson horgászó Tibi bácsinak adtunk a Maxos golyókból, amivel rögtön próbát is tett és reggel örömmel újságolta és fényképpel alátámasztotta ,hogy pár fotó erejéig tiszteletét tette nála a tőlünk kapott csalira egy 28 kg –os amúr. majd 2 nap mulva egy 19 kg ponty is megéhezet a Max Winterre. Jó érzés volt részese lenni más sikerének.

Visszatérve hozzánk fogogattuk mi is a halakat igaz nem olyan mennyiségben, mint a szomszéd, de nálunk sokkal jobb volt az átlagsúly köszönhetően a mag és a pellet elhagyásának. Szerda estétől Sanyi barátom elkezdte használni a Red Ragot! Jó választásnak bizonyult! Nagyon adta a kapásokat. A barátom legszebb hala is erre a golyóra éhezett meg. 16 kilót nyomott a hibátlan tükrös. Nálam kezdtek csökkenni a kapások igaz darabosabb halak akadtak horogra. A sanyinál viszont folyamatosan szóltak a delkimek. Volt egy furcsa esetünk, amikor a középső botom zsinórjába belegabalyodott egy vadkacsa. Annyira verdesett szegény, hogy a másik botom zsinórját és a barátom egyik zsinórját is széttépte. Nagy nehezen sikerült megszabadítanunk a rátekeredett damiltól. noha sok kárt okozott, útjára engedtük. Persze fotó azért készült róla is. Lassan letelt a pecára szánt egy hét. Összecsomagoltunk és megbeszéltük őszre ismét visszatérünk hátha sikerül végre megfogni valami hatalmas példányt Baranya gyöngyszeméből. Megállapítottuk sikeresnek találtuk a túrát sokat tanultunk Merenyéből. A több mint fél tonnás fogás, meg nem is olyan rossz eredmény főleg annak a tükrében, hogy csak kb 10 kiló bojlit használtunk el. 20 db hal volt 10 kilón felül az 50 megfogottból. Összesen 10 halat veszítettünk. Jó volt tapasztalni, hogy a halak erősen küzdöttek. Szinte alig volt ejtős kapásunk. Pasztázni csak nappal volt érdemes mert ha estére úgy tettülk be akkor számítani kellet a dévérre. A Hóember csalizás működött igazán a halak 90%-át ezzel a csalizással csaptuk be. A legjobban működő csalik a Red Rag, a Buggaboo, a Beastliness,és az A1 roll bizonyultak, Végezetül jöjjön néhány fotó a túráról!